Inche Kacak + Puan Chantik

Sunday 6 November 2011

Sinopsis Making A Love

Haha.Bila bosan,otak ligat buat kerja.Baca jer la!




"Cinta,cinta,cinta!Huh!Gila ke hapa!"Gerutu Hanan.Pesal dekat kolej ramai gedabak yang bercinta!Menyusahkan.Many couple say they cannot life without love but I think we cannot live without air.That`s fact!
"Cik Hanan oii,cinta itu adalah salah satu perkara yang melengkapi.Think!No love no couple!"Terang Julia kepada rakannya itu.
"Girl.Love,love,love.You think that can make you crazy right?Okay,
now we try.You couple with me and you will know how love feel.Orait?If you don`t love me after 3 months,so I agree with your suggestion that love is really crazy.Dan ada syaratnya."Cabar Hilman Zakwan.
-Hanan,gadis yang tidak faham apa artinya cinta.Memanglah,sepanjang hidupnya,cinta tidak pernah dicuit.Berkurung je dalam rumah.Bila meningkat dewasa,dia pulak yang hairan apa cinta itu.Herm...Cabaran dari Hilman Zakwan yang juga sepupu teman karibnya,Julia mula buat dia sesak dada.Kalau aku benar benar jatuh cinta macammana ya?

Dialog Pilihan
"Wey mamat.Aku nak duduk rumah la cuti ni.Malas la nak keluar dengan kau."Hanan menggosok gosok matanya.
"Jom!"Paksa Hilman Zakwan.
"Ko gila ker?Aku dah la tak mandi lagi ni!"
"Kau kan dah cukup wangi!Keluar macam tu pun mesti orang usyar pelik jer.Terlalu wangi bak perfume kan?"Ditekan tekankan perkataan wangi tu.
"Kalau kau kata macam tu lagi dekat aku,aku tak nak ikut."
"Kau ugut aku neh?"
"Taklah.Kau kan suka sangat puji aku.Takkan nak ugut pulak."Sengaja ditekan tekankan perkatan puji itu.Bidas balik.

Dialog Pilihan 2
"Love is beautiful."Hanya itu yang mampu diucapkan di telinga suaminya itu.
"I know Hanan.That I talk from time immemorial you do not believe."Hilman Zakwan mencuit hidung isterinya itu.
"I believe now.Not too late right?"
"Maybe."Hilman ketawa kecil.

Namun,disebalik kebahagiaan itu,masih ada yang cuba mengganggu.Linda,kekasih lama Hilman balik menuntut kasih.Linda seorang yang licik.
"I will get what I want regardless of whatever happens."Tekadnya.

Nanti ana buat citernya :D

Ditaip oleh tuan rumah!Follow yuk! :D

No comments:

Post a Comment