Inche Kacak + Puan Chantik

Thursday 8 December 2011

Laki Gangster Vs Minah Brutal Bab 1

     Yo,lama x update kan?Cerita ni dah lama cuma tak pernah letak dalam blog.K,kita letak yer!Sory,citer ni pendek ja.

     "Aku dah bagi warning jangan kau kacau budak ni kan?”Adelia atau lebih mesra dipanggil Ed menarik baju kolar Faris.
     “So?Kau fikir aku kisah.”
     Adelia menolak Faris sekuat kuatnya.Biar tersungkur sikit.Pantang sekali kalau ada yang buli adik dia.Adik dia pun lembik macam sotong.Kacau betul!
     “Amacam?Sakit?”Adelia meletakkan kakinya di atas perut Faris.
     “Nope.Tak sakit langsung.Wei!Orang macam kau ni lebih kurang lembik macam adik kau je.”kata Faris dengan selamba.Memang kau tempah kubur!
     “Banyak la kau lembik!Ni aku bagi.”Adelia menekan nekan kakinya.Kemudian dia menarik kolar baju Faris sambil menumbuk sebanyak 5 kali.Ha!Baru Faris nak kata sakit.
     “Nanti aku bagitahu bos aku.”
     “Tak takut langsung.Wei!Laki macam kau ni lebih kurang manja macam anak manja je.Sikit sikit nak mengadu.Boleh blah la!”
     “Kau ni sapa sebenarnya?”
     “Aku ni ka…ab..abang Wan!Takkan kau tak kenal?”kata Adelia dengan sikit gagap.
     “Setahu aku Wan ada kakak je.Mana ada abang.”
     “Status aku sebenarnya kena di rahsiakan.Sebab aku ni amat digeruni.”
     Adelia menekan kakinya buat kali terakhir kemudian dia blah macam tu jer meninggalkan Faris yang terpinga pinga.

     “BOS,dia tu menggerunkan.Tengok muka saya,hampir semua lebam.K.O la saya macam ni.”
     “Kau yang lembik!”Bos geng samseng ni,Adam melemparkan kertas di atas meja.
     “Tak bos.Dia memang kuat.”
     “Saper sebenarnya yang pukul kau sampai macam ni?”
     “Ab…abang Wan.”
     “Aik?Dia bukan ada kakak je ker?”Adam kehairanan.
     “Tu la yang saya pelik dari tadi.Dia kata status dia kena di rahsiakan.”
     “Aku nak jumpa dengan dia.Dan kau Faris!Boleh blah.Kau kena keluar dari geng ni.Kau lembik!”tegas kata kata Adam.
     “Tapi bos…”Faris kurang berpuas hati.
     “Takder tapi tapi.Kau bukan lagi dalam geng ni.”
     Faris cukup kecewa.

     “WOI Wan!Kau nak lari mana?”jerkah Adam dari belakang.Wan yang ralik bermain bola sepak terkejut.
     “Kak!Depa datang lagi!”Ikhwan menjerit memanggil kakaknya.
     “Kenapa Wan?”Adelia bergegas turun dari rumah kampung itu.
     “Kau…kak Wan?”
     Adelia sedikit terkejut.Mungkin ni bos yang dimaksudkan Faris.
     “Nope.Aku abang Wan.Kak dia takder.Dah lama menghilang.Aku yang kena jaga Wan.Korang semua datang ni nak buat apa.Nak tolong aku masak nasi ke?”Wah,bernas sungguh alasan kau Adelia.Pandai kau susun ayat.Dalam hati rasanya Adelia memang nak ketawa cuma keadaan tak mengizinkan.Takkan aku nak gelak time ni,omelnya dalam hati.
     “Kau tahu salah adik kau ni?”Adam bertanya sambil kedua belah tangannya diseluk ke dalam poket seluar.
     “Aku rasa dia tak buat salah.Dia cuma tak sengaja je.Bukannya dia saja nak baling atas kepala kau.Tu la,dahi luas sangat.Sampai adik aku ingat tu tiang gol dah.”kata Adelia selamba sambil memeluk tubuh.
     Ahli ahli geng yang berada di belakang nampak macam kalut.Takut aper?Mungkin takut bos dia yang nampak macam mat salleh ni mengamuk.Try la! Ed bukannya pengecut!
     “Macammana ni?Bos rasanya dah kumpul tenaga macam cerita Son Goku tu.”kata Dani dengan terketar ketar.
     “Tu la pasal.Beraninya abang Wan ni.”Zarif berkata juga.
     Adam melangkah dengan perlahan lahan.Semua yang tengok hanya menelan air liur.Adam semakin menghampiri Adelia yang dari tadi nampak selamba.
     “Tak kahwin lagi dah tempah kubur?”Adam berbunyi sinis.
     Adelia buat tak dengar.
     Adam menarik kolar baju Adelia dengan tangan kiri dan sebelah tangannya lagi dibuangkan spek mata hitamnya.
     “Kau hina aku yer?”
     Adelia hanya diam dan buat muka sekupang dia. “Yup!”
     Adam menolak Adelia seperti mana yang Adelia lakukan kepada Faris.Dia pijak perut Adelia sebijik macam yang Adelia lakukan tadi.
     Kemudian,dia terpandang sesuatu. “Hahaha!Kau ada buah dada?”
     Adelia terkejut.Kemudian dia mengangkat kaki Adam dan menyilangkan kedua belah tangannya.Adam ketawa dengan kuat sekali.
     “Boleh buat sejarah.Lelaki ada buah dada macam perempuan.”katanya dengan sisa ketawanya.Kemudian dia ketawa semula. “Jom balik!”
     Setelah mereka semua berlalu pergi,Adelia bangun. “Mamat tu belajar sampai PMR je ka?Kalau dah ada buah dada maknanya aku ni perempuan la.Nak cipta sejarah apa lagi.”
     “Kak tak apa apa ka?”tanya Ikhwan.
     “Ok.Tak pe.Lain kali kau jangan panggil aku kak.Panggil abang atau Ed!”
     Ikhwan mengangguk tanda faham.
     “Bangsat punya mamat.Kau tunggu masa kau.Aku buli cukup cukup.”


Ditaip oleh tuan rumah!Follow yuk! :D

No comments:

Post a Comment