Inche Kacak + Puan Chantik

Thursday 8 December 2011

Laki Gangster Vs Minah Brutal Bab 2




     Adam berbaring di atas katil.Terimbau kembali pergaduhannya petang tadi. ‘Lelaki ada buah dada?Aneh!’fikirnya sendiri.
     Kemudian dia tersengih.Hahaha! Dia ketawa terbahak bahak. “Alahai!”
     Tiba tiba terdengar lagu Aishiteru.Dia segera mengangkat phonenya.
     “Hello?”
     “Adam!Ni Diana la.”
     “Diana?You dah balik?”
     “Tak lagi.Esok baru I balik.Nak suruh you ambik I.Boleh tak?”
     “Of course la.Ok.”

     “WAN!Cepat datang sini.Ni mesti kerja kau.”jerkah Adelia.Boleh bergegar rumah macam ni.
     “Apa kak?”
     “Kau nak kena penumbuk ke.Sekali lagi aku tahu kau panggil aku kak siap kau.”Adelia menunjukkan penumbuknya.
     “Sorry ka..arr abang!”
     Adelia ketawa.Hahaha!Ni mesti kau yang bagi tumpah air ni kan.”
     Ikhwan mengangguk.
     “Pergi amik mop pastu mopkan.Aku penat.”
     Ikhwan memahami.Dia pun melakukan seperti yang disuruh.
     ‘Apsal tetiba dengar arahan je ni.’
     “Kau ada masalah ke Wan?”
     Ikhwan hanya menggeleng.
     “Tipu!”
     “Wan…Wan cuma takut.”
     “Takut?Takut aper?”
     “Takut depa cari Wan lagi.”
     Adelia terdiam sejenak.Kemudian tangannya mengusap kepala Ikhwan. “Relaks lu Wan.Ed kan ada!”
     Ikhwan hanya menggeleng.Bingung.Dia ingin sekali tahu kenapa kakaknya bersikap begini.Dengar cerita sebab dia.Mahu tak hati ni rasa bersalah.

     ADAM dan geng gengnya berjalan gangster.Sehinggalah Adam tiba di tempat satu kelompok ni,macam tak nak bagi laluan dekat dia,dia pun menolak.
     “Opss.”Setelah itu,Adam ketawa.
     “Badan kau besar sangat,bagi laluan sikit boleh tak?”
     Perempuan itu nampaknya macam marah. “Abang!Tengok mamat hensem ni kata apa dekat Gina!”
     “Kau kata apa dekat adik aku?”
     “Badan adik kau besar!Dia tak bagi laluan dekat aku.Tak sangka abang dia pun lebih kurang.Pekak pulak tu.”Adam ketawa perlahan.
     Nampaknya lelaki itu bangun dari kerusi. “Kau jangan nak kurang ajar dengan aku.Nak lawan?!”tanya lelaki yang bertubuh tegap itu.
     “Bila?”Adam dengan beraninya menanya.Bak kata pepatah,malu bertanya sesat jalan.
     “Malam ni.Dekat Jalan Ampang.”
     “Aku ok je.Takut kau je K.O.”

     SEPERTI yang dijanjikan,Adam datang bersama dengan gengnya.Sementara pula,lelaki yang digelar Jon itu juga membawa gengnya.
     “Dah boleh start?”tanya Jon.
     Adam yang sedang berpeluk tubuh hanya mengangguk.
     “SERANG!”
     Amboi,dah macam perang dunia pulak.
     Lebih kurang 15 minit kemudian,tamatlah peperangan.
     “Kau dah puas.Atau nak lagi?”tanya Jon.Adam yang terbaring dengan mukanya yang pucat hanya berkata “Ada seorang ni,dia aku cukup yakin boleh kalahkan kau.”
     “Ye ker?Kalau kalah jugak?”
     “Aku ikut syarat kau.”
     “Syarat aku mudah je.Kalau geng kau tetap kalah,kau kena jadi kekasih adik aku.”
     Hampir nak tercabut pinggang Adam.Biar betul?!
     “Sebab adik aku kata dia cukup berkenan dengan kau.”Selesai berkata,Jon dan gengnya meninggalkan mereka yang sedang terbaring.Setelah Jon dan gengnya berlalu pergi,terdengar dengan jelas di telinga Adam,ketawa halus dari gengnya sendiri.
     “Korang diamla!”Adam segera bangun.Dia mesti mendapatkan seseorang.Kemudian,otaknya berlegar dan memikirkan abang Wan.Yup!Abang Wan!
  
     “WAN!Kau tengok sapa yang datang malam malam buta ni.Aku nak landing tengok televisyen pun tak senang.”
     Ikhwan segera pergi ke depan pintu.Ikut cakap kak la katakan.Adik mithali.
     Ikhwan tersentak pabila melihat gerangan yang hadir.
     “Ab…abang!”Ikhwan menjerit sejurus kea rah kakaknya.
     “Kau ni…tak de panggilan lain ke.Panggil la mak ke ayah ke.Alahai.Aku penat betul!”
     “Geng tu datang lagi!”Adelia terkejut.Dia beranikan dirinya ke hadapan pintu.
     Kemudian dia berdiri tegak di hadapan pintu dan geng itu juga tercegat sama.
     “Assalamualaikum.Nak masuk boleh?”kata kata Adelia itu berbaur sindiran.
     Adam yang terasa segera memberi salam.
     “Ada apa datang sini?Dah kalah dalam perang dunia nak buli orang lain pulak?”
     Adelia tahu,mesti kes gaduh punya sampai lebam lebam muka.
     “Ar…sebenarnya datang ni ada hajat.”kata Adam.
     “Ha?Buang hajat?Rumah aku juga kau datang.Dekat luar tu pun banyak tandas ada hati nak mai rumah aku.Blah blah!”
     Bob,Zariff,Dani dan Haikal hanya ketawa di belakang Adam.
     “Urm…sebenarnya ada hajat.”
     “Ouh.Ada hajat.Kenapa?Nak duit,untuk sekarang gaji aku tak masuk lagi.So,aku takder duit.”Tipu per!Kau kerja pun tak.
     “Bukan.Sebenarnya kitorang semua ni ada permintaan.Permintaan nak minta kau…Kau nama per?”
     “Panggil aku Ed.”
     “Kau cakap terus terus la Adam oii!”sergah Haikal.
     “Ed,kau nak masuk geng aku?”tanya Adam,gangster paling digeruni.
     “Aku?”tanya Ed sambil menunjukkan jari telunjuknya di mukanya
     “Habis?Kau je la Ed dekat sini.”
     “Apsal ni.Tetiba ja.”
     “Sebenarnya,geng aku tak cukup orang.”
     “Untuk apa?”
     Sebabnya Adam terpaksa rahsiakan dari pengetahuan Adelia dulu.
     “Kau masuk je la.”
     “Ok.”Adelia setuju kerana banyak khabar angin mengatakan kumpulan ini best!

Ditaip oleh tuan rumah!Follow yuk! :D

No comments:

Post a Comment